Partnerstvo med državo in občino postaja nova paradigma pri zagotavljanju varnosti. Za varnost ne more biti odgovorna samo država ali samo občina. Le povezovanje in usklajevanje aktivnosti lahko da ustrezne odgovore na izzive sodobne družbe. Sodelovanje med policijo in lokalno samoupravo je nujno.
Med najpogostejšimi varnostnimi problemi lokalnih skupnosti so poleg prometa še vandalizem, hrup, smeti, nasilje v družini, vlomi, tatvine, okoljska kriminaliteta …
Za današnjo družbo je vse bolj značilno, da lokalne skupnosti prevzemajo tudi določene naloge s področja varnosti. Občine prevzemajo aktivnejšo vlogo pri zagotavljanju varnosti v lokalnem okolju in tudi del odgovornosti za zakonito in strokovno delo lokalnih varnostnih služb.
Zakon o občinskem redarstvu:
- celovito ureja uresničevanje pristojnosti občine za ustanovitev in organizacijo ter določitev delovnega področja in nalog občinskega redarstva,
- določa pogoje za opravljanje nalog pooblaščenih uradnih oseb občinskega redarstva, pooblastila občinskega redarja, uniformo, označbe in opremo občinskih redarjev ter vsebino in način vodenja evidenc.
Podroben komentar po členih bo pripomogel k boljšemu razumevanju in lažji uporabi zakona v praksi, strateškemu planiranju varnostnih nalog v letnih programih, izobraževanju občinskih redarjev, učinkovitem nadzoru nad njihovim delom ter zakoniti in strokovni uporabi represivnih ukrepov in sredstev fizične sile v postopkih občinskega redarstva. Knjiga ima stvarno kazalo.
Opravljanje nalog občinskega redarstva nalagajo občinam tudi Zakon o lokalni samoupravi, Zakona o varnosti cestnega prometa in Zakon o varstvu javnega reda in miru. Skupaj z Zakonom o občinskem redarstvu dajejo pravno podlago, da bodo občinski in mesti redarji lahko začeli opravljati tudi naloge na področju varstva javnega reda in miru.